Nazwij potwora
To ćwiczenie grane jest w parach. Gracze mówią po słowie (zobacz Scenka po słowie). Wybierz miejsce (np. park). Gracze muszą zobaczyć potwora, nazwać go i uciec od niego.
„Potworem” może być cokolwiek: zła wiedźma, smok, żaba z karabinem, ser pleśniowy z Francji, cokolwiek.
Odmiany
Pójdź o krok dalej i poproś graczy by nie uciekali od potwora, ale coś zrobili. Walczyli z nim, pokonali go, dali się zjeść (i kontynuować w brzuchu potwora lub w niebie/piekle), zaprzyjaźnili się z nim, ujarzmili go, ujeżdżali go, cokolwiek.
Znane również jako, od pierwszych słów, Szliśmy sobie przez las. Gracze kończą historię słowami i wtedy wyszliśmy z lasu.
Uwagi
Prawdziwym celem tego ćwiczenia jest wyrobienie nawyku do konkretnego nazywania problemu (w tym wypadku „potwora”). Wykorzystaj tę grę razem z ćwiczeniem Głos, by nauczyć graczy nazywać to co do nich mówi.
Angielska nazwa ćwiczenia: Name the Monster