Szkielet historii

To pomysł/narzędzie do pracy nad szkieletem każdej historii. Chodzi o to by pokazać model dobrze skonstruowanej historii, która zaczyna się od ustanowienia rutyny, potem następuje zdarzenie burzące rutynę, środek pokazuje konsekwencje złamania rutyny, punkt kulminacyjny, które prowadzi do zakończenia, i samo zakończenie. Wygląda to tak:

  • Dawno, dawno temu…
  • Każdego dnia…
  • Ale pewnego dnia…
  • Z tego powodu…
  • Wtedy…
  • Dlatego…
  • Aż w końcu…
  • I od tego czasu…

Oto jak te kwestie wiążą się z konkretnymi elementami dobrze zbudowanej historii:

Początek ustala rutynę: Dawno, dawno temu… Każdego dnia…

Zdarzenie łamie rutynę: Ale pewnego dnia…

Rozwinięcie pokazuje konsekwencje zerwania rutyny:

Z tego powodu…
Wtedy…
Dlatego…

Punkt kulminacyjny zaczyna dążyć do zakończenia historii: Aż w końcu…

Zakończenie: I od tego czasu…

The Resolution And, ever since then…

Ta struktura uczy graczy jak rozwijać historię poprzez zmiany. Istnieją setki odmian tej struktury. Oto jedna z nich.

  • Porządek: Dawno, dawno temu… i każdego dnia…
  • Nieporządek: Ale pewnego dnia…
  • Poszukiwanie rozwiązania: … i dlatego … i wówczas … aż w końcu …
  • Nowy porządek: … i od tego dnia …

Źródło

Oryginalny szkielet historii opracował Kenn Adams, autor książki The Art of Spontaneous Theater.

Angielska nazwa ćwiczenia: Story Spine

Tagi: ,

Opublikowano 02-04-2014 przez admin in category "Gry