Imitacja
To ćwiczenie na budowanie postaci. Dwóch graczy odgrywa scenkę w sklepie. Jakość scenki nie jest ważna. Po prostu wejdź do sklepu, zrób zamówienie, zapłać i wyjdź. Weź jakikolwiek przedmiot (np. marchewka) i już mamy scenkę w sklepie z marchewkami. Jeden z graczy jest sprzedawcą, drugi klientem.
Chodzi o to by dać klientowi podstawę do zbudowania postaci. Klient wejdzie do sklepu w tej postaci, a drugi gracz (sprzedawca) próbuje jak najlepiej naśladować postać klienta.
Użyj poniższych trików jako kroków do budowy postaci.
- Powiedz klientowi by mówił do ciebie różnymi głosami. Wybierz jeden z nich
- Powiedz klientowi by zrobił serię min. Wybierz jedną z nich.
- Wybierz część ciała, np. łokieć. Klient wchodzi do sklepu z łokciem jako inspiracją dla postaci.
- Wybierz jakąś emocję.
- Powiedz klientowi by się trochę poruszał, potańczył i zatrzymaj go w jakiejś pozycji. Pozycja zatrzymania jest inspiracją dla postaci.
To ćwiczenie jest dla dwóch graczy, ale każda ćwiczy coś innego:
- Dla klienta to ćwiczenie na budowanie postaci na podstawie głupiej inspiracji. Zauważ, że nie ma złych i dobrych postaci. Każda pozycja czy sugestia może posłużyć jako inspiracja, nawet jeśli powiązanie pomiędzy postacią a faktyczną postacią nie jest oczywiste. Celem jest stworzenie interesującej, wyrazistej postaci.
- Dla sprzedawcy to ćwiczenia na słuchanie i obserwację. Celem sprzedawcy nie jest budowa postaci na podstawie sugestii. Jego zadaniem jest jak najbliższa imitacja cech postaci klienta.
Zobacz też: Sklep
Angielska nazwa ćwiczenia: Imitate